Representation and Reconstruction of Memories and Visual Subculture
A Documentary Strategy about Graffiti Writing
DOI:
https://doi.org/10.25765/sauc.v6i1.238Palabras clave:
Graffiti, Street Art, Subculture, Animation, Documentary, Short Film, MemoryResumen
Graffiti Writing, a visual movement engaged in the Hip Hop subculture, spread globally over the past decades as creative manifestation and public statement for its urban artists, and with controversy about the public domain value of this artistic visual language. Despite the large amount of material documenting it, such as films, documentaries, magazines and books, it remains a marginal subculture, little known by large audiences, in its less-known characteristics. The following communication presents a work-in-progress practice-based research, whose objective is to investigate and connect the contribution of animation to the documentation and communication of this subculture of graffiti Writing, deciphering its interpretation for uninformed audiences about it. This is accomplished by a documentary fieldwork, with testimonies and memories emerged in interviews to artists and activists from the graffiti Writing movement that are active in different approaches, surfaces and styles. This fieldwork is conducted as a mediation interface, focused in this stage of the research in the province of Ferrara, in Northern Italy. The documentary work is developed with representation strategies and narrative reconstruction for the disclosure of this graphic subculture in a specific geographical context. This is accomplished with the development of an animated documentary short film. With it, a documentary strategy for the representation and reconstruction of graffiti Writing memories is devised. This option allows the exploration of new concepts with the encounter of two distinct visual arts and mediatic approaches, namely urban art and animation, simultaneously allowing the definition of an authorial language appropriate to the project and its theme.
Descargas
Estadísticas globales ℹ️
85
Visualizaciones
|
38
Descargas
|
123
Total
|
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor.
- Los autores/as ceden a la revista el derecho de la primera publicación. La revista también posee los derechos de edición.
- Todos los contenidos publicados se regulan mediante una Licencia Atribución/Reconocimiento-SinDerivados 4.0 Internacional. Acceda a la versión informativa y texto legal de la licencia. En virtud de ello, se permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista. Si transforma el material, no podrá distribuir el trabajo modificado.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales), una vez publicado en la revista y citando a la misma ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).