Imaginary of the professional future in a pandemic
Reflection Fromm Social Communication
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4582Keywords:
Competencies for Life, Praxeology, Social emotional learning, Significant learning, Professional practices, Education evaluation, ImaginariesAbstract
The reflection on the professional practices of the students of Social Communication of the Cooperative University of Colombia is in the environment of the confinement forced by the pandemic caused by COVID 19, during 2020 and 2021. The analysis of imaginaries about its development was carried out from the university, organizational and student perspective; for which an evaluation was carried out with those responsible in the organizations and the final reports of the students, to conclude that there are positive, negative and to improve aspects in relation to the Critical Model with Competency Approach.
Downloads
References
Fuentes Navarro, R. (2007) 7. Prácticas profesionales y utopía universitaria. Notas para pensar el modelo de comunicador. Revista Diálogos de la Comunicación. https://bit.ly/3ogjKRD
Habermas, J. (1985). Conciencia moral y acción comunicativa. Península.
Hoyos Vásquez, G. y Vargas Guillén, G. (1997). La teoría de la acción comunicativa como nuevo paradigma de investigación en ciencias sociales: Las ciencias de la discusión. ICFES.
Juliao Vargas, C. G. (2011). El enfoque praxeológico. UNIMINUTO. https://bit.ly/3clMbL9
MinTic (2021) WhatsApp, la aplicación que más creció durante la pandemia y visitó Colombia 4.0. https://bit.ly/3RLzFVk
Lion, C. y Maggio, M. (2019). Desafíos para la enseñanza universitaria en los escenarios digitales contemporáneos. Aportes desde la investigación. Cuadernos de Investigación Educativa, 10(1), 13-25. https://bit.ly/3PzYaTI DOI: https://doi.org/10.18861/cied.2019.10.1.2878
Pereira, J. (2005). La comunicación: un campo de conocimiento en construcción Reflexiones sobre la comunicación social en Colombia. Investigación & Desarrollo, 13(2), 412-441 https://bit.ly/3obeMp1
Pinilla, A. E. (2011). Modelos pedagógicos y formación de profesionales en el área de la salud. Acta Médica Colombiana, 36(4), 204-218.https://bit.ly/3Pkv4YD DOI: https://doi.org/10.36104/amc.2011.1451
Unigarro Gutiérrez, M. A. (2017). Un modelo crítico con enfoque de competencias. Ediciones Universidad Cooperativa de Colombia. http://dx.doi.org/10.16925/greylit.1833 DOI: https://doi.org/10.16925/greylit.1833
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.