The improvement of the biosphere: a challenge in teacher training

Authors

  • Alexandra Monné Bellmunt Universitat d’Andorra
  • Carles Porté Porté Universitat d’Andorra

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3783

Keywords:

Biosphere reserve, Master teaching training, Participation, Democratic culture, Challenge based learning, Green school, Sustainability

Abstract

In teacher training, students are asked to prepare proposals that contribute to the improvement of the Biosphere, considering references such as Democratic Culture, the Sustainable Development Goals and circular economy initiatives. The elaboration process contemplates the detection of a need, the analysis of three existing programs justifying their choice, the description of the key elements and finally the specification of a proposal for their own pedagogical improvement. The resulting proposals go in the direction of educating the school community in awareness to protect and preserve the heritage of Andorra.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ausubel, D. (1983). Teoría del aprendizaje significativo. Fascículos de CEIF, 1(1-10), 1-10

Ballarín, J. M. (2006). Identitats culturals i usos lingüístics a Andorra dins de la secció sobre la Situació sociolingüística a Andorra. Treballs de Sociolingüística Catalana, 19, 183-220.

Comú d’Ordino. (2021). Reserva de la Biosfera Ordino. Biosfera Ordino. https://www.biosferaordino.ad

Council of Europe. (2016). Competences for Democratic Culture: Living together as equals in culturally diverse democratic societies. Executive summary. Council of Europe Publishing. https://scur.cat/J72D84

Govern d’Andorra. (2019). Pla estratègic nacional ODS. Afers exteriors. https://www.exteriors.ad/ca/ods

Govern d’Andorra. (2020). Andorra en xifres 2020. Govern d’Andorra https://scur.cat/B76NDX

Infonieve. (2022). Listado de las estaciones de esquí alpino de Andorra. Estaciones de esquí. https://www.infonieve.es/estaciones-esqui/andorra/

Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey. (2015). Aprendizaje basado en retos. EduTrens, (6). https://observatorio.tec.mx/edutrendsabr?rq=retos

Organización de las Naciones Unidas (2015). Objetivos y metas de desarrollo sostenible. Desarrollo Sostenible. https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/sustainable-development-goals/

Organización de las Naciones Unidas (2020). Biosphere Reserves. UNESCO. https://en.unesco.org/biosphere/about

Poot-Delgado, C.A. (2013). Retos del aprendizaje basado en problemes. Enseñanza e investigación en psicologia. 18(2). 307-314. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=29228336007

Servicio de Innovación Educativa de la UPM (Julio 2020). Guía de Aprendizaje Basado en Retos. Universidad Politécnica de Madrid. https://innovacioneducativa.upm.es/guias_pdi

Universitat d’Andorra. (2018). Model educatiu de la Universitat d’Andorra. Universitat d’Andorra. https://scur.cat/EBFP0X

Published

2022-11-21

How to Cite

Monné Bellmunt, A. ., & Porté Porté, C. . (2022). The improvement of the biosphere: a challenge in teacher training. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 12(5), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3783