Presentation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.62161/revvisual.v16.6129

Abstract

Hybridizations and Transmediality between Fictional and Documentary Genres: Images and Critique of Post-Truth

Downloads

Download data is not yet available.

Global Statistics ℹ️

Cumulative totals since publication
16
Views
16
Downloads
32
Total
Downloads by format:
PDF (Español (España)) 10 PDF 6

References

Carrera, P., & Talens, J. (2018). El relato documental: Efectos de sentido y modos de recepción. Ediciones Cátedra, : Cátedra.

Català Domenech, J. M. (2023). El futuro imaginario del documental. En Alvarado, A. y Torreiro, C. (Eds.), El documental en España. Historia, estética e identidad (pp. 455-476). Cátedra.

Fontcuberta, Joan (2016) La furia de las imágenes. La era de la postfotografía. Galaxia Gutenberg.

Lavocat, Françoise (2016) Fait et Fiction. Pour une Frontière. Seuil.

McIntiyre, Lee (2018) Post-Truth. MIT Press.

Nichols, B. (1997). La representación de la realidad: Cuestiones y conceptos sobre el documental. Paidós.

Sánchez-Mesa, Domingo y Alberich-Pascual, Jordi (eds., 2022) Transmedialización y Crowdsourcing. Tirant lo Blanch.

Weinrichter, A. (2004). Desvíos de lo real: El cine de no ficción (1a ed.). T&B.

Published

2024-11-19

How to Cite

Sánchez-Mesa, D., & Sánchez Montes, M. J. (2024). Presentation. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 16(7). https://doi.org/10.62161/revvisual.v16.6129