The importance of visual language in educational videos
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3742Keywords:
Visual literacy, Communication, Education, Videos, Design, Didactic, Visual LanguageAbstract
As a result of the dizzying evolution of digital media, the image has proliferated and there is easy access to the production of visual materials.
Video, as a learning object, is a powerful tool, however, the lack of visual literacy has reduced the quality of the graphic materials produced.
The general objective of this research is to analyze how and why the application of Visual Language standards in didactic videos optimizes and contributes positively to their understanding and to their function as a teaching and learning tool.
Downloads
References
Aparici, R. (coord). (2006). La imagen. Análisis y representación de la realidad. Barcelona: Editorial Gedisa.
Bravo, J. L. (2000). El vídeo educativo. http://www.ice.upm.es/wps/jlbr/Documentación/Libros/Videdu.pdf
Cabero, J. (2004). Reflexiones sobre las tecnologías como instrumentos culturales. En Martínez, F. y Prendes, M. P. (coordinadores): Nuevas tecnologías y educación. Madrid: Pearson Educación
Campaña, C. (s/f). 5 razones por las que no tienes una voz poderosa. https://vox-technologies.com/blog/voz-poderosa
Dondis, D. A. (1976): Sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual. Editorial Gustavo Gili.
Frascara, J. (2000). Diseño grafico y comunicación. Ediciones infinito.
Hernández Sampieri y cols (2010). Metodología de la Investigación. McGraw-Hill
Herrero, P. (coord.) (2013). Pautas para la legibilidad de la información. Instituto Nacional de Tecnología Industrial.
Muñoz Razo (2011). Cómo elaborar y asesorar una investigación de tesis. Pearson Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.