Visual Merchandising and Commercial Interior Design in Family Boutiques

Caso específico con detalles y colores

Authors

  • María Alexandra López Chiriboga Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
  • Ángel Xavier Solórzano Costales Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
  • Valeria Alexandra Correa Escuela Superior Politécnica de Chimborazo

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v7.2463

Keywords:

Visual Merchandising, Interior Design, Boutique, Family Business, Point of Sale, Means of Action, Consumer

Abstract

The purpose of this study was to analyze the presence of visual merchandising within commercial interior design in family boutiques. The customer's shopping experience and their perception regarding the means of action used. The Colombian GEF store was taken as a reference point, from which evaluation standard were established in a specific case the Ecuadorian boutique with details and colors. The applied descriptive research allowed to obtain as a result a brand and management diagnosis, and to propose a conceptual model to be used in type premises. The planned merchandising - environment link creates loyalty and profitability.

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Author Biographies

María Alexandra López Chiriboga, Escuela Superior Politécnica de Chimborazo

Diseñadora y docente investigadora universitaria por 16 años de la Escuela de Diseño Gráfico de la ESPOCH. Áreas de interés: cultura y patrimonio, envases y embalajes, didáctica del diseño, diseño de productos y estudios de la relación diseño - artesanía. Ilustradora y escritora de cuentos infantiles, tutora de proyectos de investigación y técnicos.

Ángel Xavier Solórzano Costales, Escuela Superior Politécnica de Chimborazo

Diseñador gráfico y fotógrafo profesional. Docente en instituciones de educación superior y técnico investigador de proyectos vinculados con la identidad, el patrimonio, la tecnología y los videojuegos

Valeria Alexandra Correa, Escuela Superior Politécnica de Chimborazo

Ingeniera en Diseño Gráfico. Investigadora independiente en las áreas de merchandising y publicidad.

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Published

2020-12-02

How to Cite

López Chiriboga, M. A., Solórzano Costales, Ángel X., & Correa, V. A. (2020). Visual Merchandising and Commercial Interior Design in Family Boutiques: Caso específico con detalles y colores. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 7(2), pp. 185–198. https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v7.2463

Issue

Section

Research articles