Visual Merchandising and Commercial Interior Design in Family Boutiques
Caso específico con detalles y colores
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v7.2463Keywords:
Visual Merchandising, Interior Design, Boutique, Family Business, Point of Sale, Means of Action, ConsumerAbstract
The purpose of this study was to analyze the presence of visual merchandising within commercial interior design in family boutiques. The customer's shopping experience and their perception regarding the means of action used. The Colombian GEF store was taken as a reference point, from which evaluation standard were established in a specific case the Ecuadorian boutique with details and colors. The applied descriptive research allowed to obtain as a result a brand and management diagnosis, and to propose a conceptual model to be used in type premises. The planned merchandising - environment link creates loyalty and profitability.
Downloads
References
Bastos, A. (2006). Promoción y Publicidad en el Punto de Venta. Vigo, España: Ideas propias.
Bort, M. (2004). Merchandising: cómo mejorar la imagen de un establecimiento comercial. Madrid, España: Esic Editorial.
Costa, J. (2004). La imagen de marca. Un fenómeno social. Barcelona, España: Paidós Ibérica.
Costa, J. (2009). Imagen Corporativa en el siglo XXI. Buenos Aires, Argentina: La Crujía.
Diez de Castro, E., Landa, F. & Navarro, A. (2010). Merchandising: Teoría y Práctica. Madrid, España: Ediciones Pirámide.
Fletcher, K. (1987). Consumers. Use and perceptions of retailer-controlled information sources, International Journal of Retailing, 2(3), pp. 59-66.
Fogg, M. (2003). Boutique: A 60s Cultural Phenomenon. London: Mitchell Beazley.
Fresco, J. & Rodríguez, J. (1999). Marketing desde el punto de venta: merchandising: casos prácticos.
García, M. (2001). Las claves de la publicidad. Madrid, España: ESIC Editorial.
García, M. (2015). Publicidad en el punto de venta. Bogotá, Colombia: IC Editorial.
Ginebra, J. (2005). Las empresas familiares. Su dirección y su continuidad. México D.F, México: Panorama Editorial.
Hernández Sampieri, R. Fernández Collado, C. & Baptista Lucio, M. (2010). Metodología de la investigación. Editorial McGraw-Hill.
Masson, J., Wellholff, M. (1984). Fundamentos del comercio al menudeo. México: CIA. Editorial Continental.
Ordozgoiti, R. & Pérez, I. (2003). Imagen de Marca. Madrid, España: ESIC Editorial.
Palomares, R. (2001), Merchandising, cómo vender más en establecimientos comerciales. Barcelona, España: Ediciones Gestión 2000.
Panales, A. Material POP y su utilidad. Recuperado en: https://www.academia.edu/22557619/MATERIAL_POP_Y_SU_UTILIDAD
Prieto, J. (2002). Las Ventas: Una profesión para gente superior. Bogotá, Colombia: Eco Ediciones.
Revelo, D. (2013), El merchandising en los locales de ropa de Tulcán, como factor clave para incrementar las ventas. Visión Empresarial, (3), p.47.doi:10.32645/13906852.430 DOI: https://doi.org/10.32645/13906852.430
Tamayo &Tamayo, M. (2002). El proceso de Investigación Científica. Editorial Limusa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.