Spanish designer fashion brand analysis

Authors

  • Giulia Barbero Universidad Villanueva
  • Marisa Sarget Tarifa Universidad Villanueva

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4626

Keywords:

Branding, Communication, Brand management, Fashion, Designer fashion, Trends, Challenges

Abstract

Despite the repercussions of the pandemic, many fashion companies have invested efforts in meeting key challenges for their survival, including internationalization and digitization. However, the designer fashion industry stands out, and within an environment dominated by sustainability, has become the answer to uncertainties and social needs due to its distinctive features. The key to amplifying its valuable contribution to the current social, economic and environmental scenario lies in the implementation of solid and relevant branding strategies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ACME. (8 de marzo de 2022). ACME Asociación Creadores de Moda de España. Obtenido de creadores.org: https://creadores.org

Ana Locking. (a 23 de abril de 2022). Ana Locking. Obtenido de analocking.com: http://www.analocking.com/es/biografia.html

Analocking. (a 23 de abril de 2022). Instagram. Obtenido de instagram.com: https://www.instagram.com/analocking/

Bellido-Pérez, E. (2019). El consumo político de moda: Buycott y slow fashion en Instagram. ZER https://doi.org/10.1387/zer.20551, 229-251. DOI: https://doi.org/10.1387/zer.20551

Casa_otrura. (a 23 de abril de 2022). Instagram. Obtenido de instagram.com: https://www.instagram.com/casa_otrura/?hl=es

Cómo crear marcas irremplazables. (31 de julio de 2018). LLYC. Obtenido de ideas.llorenteycuenca.com: https://acortar.link/2tPUp9

Diccionario panhispánico de dudas. (a 17 de abril de 2022). Real Academia Española. Obtenido de rae.es: https://www.rae.es/dpd/saber#5

El Comercio Textil en Cifras 2020. (14 de junio de 2021). madrid capital de moda. Obtenido de madridcapitaldemoda.com: https://acortar.link/TUvYUr

El Diseño de Moda Español en Cifras. (30 de noviembre de 2021). modaes.es. Obtenido de modaes.es: https://www.modaes.com/files/2020/02_publicaciones/pdf/Acme%202021_Digital.pdf

Global Fashion Drivers 2022. (a 20 de marzo de 2022). modaes.es. Obtenido de modaes.es: https://www.modaes.es/visor-online.php?id=189&name=Global+Fashion+Drivers+2022#1

Global Fashion Drivers: ‘drivers’ para la recuperación. (15 de enero de 2021). modaes.es. Obtenido de modaes.es: https://acortar.link/vOVnD6

Informe Económico de la Moda en España 2021. (14 de enero de 2022). modaes.es. Obtenido de modaes.es: https://acortar.link/xNjUGf

Juana Martín. (a 22 de abril de 2022). Juana Martín. Obtenido de juanamartin.es: https://juanamartin.es/es/content/4-sobre-nosotros

juanamartinoficial. (a 23 de abril de 2022). Instagram. Obtenido de instagram.com: https://www.instagram.com/juanamartinoficial/?hl=es

La Sostenibilidad en Otrura. (a 9 de octubre de 2022). Otrura. Obtenido de otrura.com: https://otrura.com/sostenibilidad/

Leandro Cano. (a 23 de marzo de 2022). Leandro Cano. Obtenido de leandrocano.com: https://www.leandrocano.com/bio-2/

leandrocano. (a 23 de abril de 2022). Instagram. Obtenido de instagram.com: https://www.instagram.com/leandrocano/

Manifiesto de la moda de autor española. (17 de noviembre de 2020). modaes.es. Obtenido de modaes.es: https://acortar.link/IEQh9E

Oteyza. (a 23 de abril de 2022). Oteyza. Obtenido de deoteyza.com: https://deoteyza.com/about/

oteyzaofficial. (a 23 de abril de 2022). Instagram. Obtenido de instagram.com: https://www.instagram.com/oteyzaofficial/?hl=es

Otrura. (a 22 de abril de 2022). Otrura. Obtenido de otrura.com: https://otrura.com/sostenibilidad/

Walizer , M. H., & Wienir, P. L. (1978). Research Methods and Analysis: Searching for Relationships. New York: Harper y Row.

Wimmer, R. D., & Dominick, J. R. (1996). La investigación científica de los medios de comunicación: Una introducción a sus métodos. Barcelona: Bosch Casa Editorial.

Published

2023-02-02

How to Cite

Barbero, G., & Sarget Tarifa, M. (2023). Spanish designer fashion brand analysis. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 15(2), 1–12. https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4626