La publicidad del sector bancario en España

Advertising in the banking sector In Spain in times of pandemic

Authors

  • Mónica Matellanes Lazo Universidad Europea Miguel de Cervantes

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3657

Keywords:

Banking sector, Company, Advertising, Branding, Pandemic

Abstract

Banks have been dragging a diffuse and unreliable image for years since the economic and financial crisis of 2009. All this, together with the pandemic suffered since March 2020, makes it even more difficult. Banks play a very important role in reducing the negative economic impact that the pandemic has caused to both individuals and companies. In this framework, banks must look for new communication channels and digital processes to favor the management of their customers and make life more comfortable. All this will result in an improvement of their confidence and corporate image.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arnhold, U., & Burmann, C. (2009). User generated branding: Anexploration of a new field of study. En 5Th Thought Leaders Internacional Conference on Brand Management, Athens, Greece.

Carretón Ballester, C. (2007). Las Relaciones Públicas en la Comunicación interna de la banca. Editorial Netbilo.

Cervera Fantoni, A. L. (2006). Comunicación Total. Esic.

Costa, J. (2015). Creación y gestión de marcas. Revista Imagen y comunicación. https://bit.ly/3FOduaa

De Andrés, S. (2010). Quiero que mi empresa salga en Google. Starbook.

Expansión Digital (27 de julio de 2021). En https://bit.ly/3bK2xNL

Grönroos, C. (1994). Marketing y gestión de servicios: la gestión de los momentos de la verdad y la competencia en los servicios. Ediciones Díaz Santos.

López Vázquez, B. (2007). Publicidad Emocional: Estrategias creativas. Esic.

López, N., & Sandoval, I. (2016). Métodos y técnicas de investigación cuantitativa y cualitativa. [Documento de trabajo] Universidad de Guadalajara. https://bit.ly/33IZAZE

Merino Sanz, J.M. (2015). Introducción a la Investigación de Mercados. Esic.

Muñoz Sánchez, O. (2012). La emoción y la razón en la estructura del pensamiento estratégico publicitario. Una visión de la marca desde la psicología cognitiva y la neurociencia. Trípodos, 29, 39.

Página web del Banco Bankinter: www.bankinter.com [Fecha de consulta: 4 de mayo de 2022]

Página web del Banco BBVA: www.bbva.es [Fecha de consulta: 6 de mayo de 2022]

Página web del Banco EVO: www.evobanco.com [Fecha de consulta: 5 de mayo de 2022]

Página web del Banco ING: www.ing.es [Fecha de consulta: 3 de mayo de 2022]

Página web del Banco Santander: www.bancosantader.es [Fecha de consulta: 5 de mayo de 2022]

Piza-Burgos, N. D., Amaiquema-Márquez, F. A., & Beltrán-Baquerizo, G. E. (2019). Métodos y técnicas en la investigación cualitativa. Algunas precisiones necesarias. Conrado, 15(70), 455-459.

Sánchez Herrera, J. & Pintado Blanco, T. (2010). Nuevas tendencias en comunicación. Esic.

Santana, E. (2017). Tapas de Publicidad. Promopress.

Sanz González, M.A. & González Lobo, M. A. (2005). Identidad Corporativa: Claves de la comunicación empresarial. Esic.

Schmitt, B. (2006). Cómo conseguir que los clientes identifiquen su marca. Ediciones Deusto.

Published

2022-11-10

How to Cite

Matellanes Lazo, M. . (2022). La publicidad del sector bancario en España: Advertising in the banking sector In Spain in times of pandemic. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 11(2), 1–14. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3657