Institucional Communication on Websites
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3652Keywords:
Communication, Institution, Monarchy, Image, Corporate Identity, Information Technology, Social MediaAbstract
Nowadays, institutions are not isolated entities, but are systems in constant interrelation with society. Like people, organizations have a way of working that they transmit through all their communicative acts, as well as a public image that in the information society is conveyed through their websites. The analysis of these from the technical and structural point of view and the adoption of new communication tools, social networks, describes the approach that institutions have to the uses of digital communication in today’s society.
Downloads
References
Aguado, J. M. (2004). Introducción a las teorías de la Información y Comunicación. Universidad de Murcia.
Benavides Delgado, J. (2004). La ética y los medios de comunicación en el ámbito de la cultura publicitaria. Una aproximación conceptual. Medios de comunicación, información, espectáculo y manipulación, 481-489.
Caldevilla., D. (2010). Las Redes Sociales. Tipología, uso y consumo de las redes 2.0 en la sociedad digital actual. Madrid: Documentación de las Ciencias de la Información. vol 33, 45-68.
Costa, J. (1999). La comunicación en acción. Paidós.
Díaz, J. C. (2004). Gestión de la Comunicación en las Organizaciones . Ariel.
Enríquez, C. S. (2001). Introducción a la comunicación institucional. Ariel.
Ewen, S. (2008). Pr!: A Social History of Spin. Basic Books.
Fisher, P. Z. (2001). Color. Blume.
Gallego, J. V. (2002). Imagen Positiva: Gestión estratégica de la imagen de las empresas (Empresa y Gestión). Pirámide.
Gónzalez Macías, M. (2013). Pinterest. La red social visual y creativa. UOC.
Jane E. Dutton, J. M. (1991). Keeping an Eye on the Mirror: Image and Identity in Organizational Adaptation. Academy of management journal, 34(3), 517-554. https://doi.org/10.5465/256405 DOI: https://doi.org/10.5465/256405
Lorenzón, E. (2020). Sistemas y Organizaciones. Universidad Nacional de la Plata. DOI: https://doi.org/10.35537/10915/99629
Lynch, P. J. (2000). Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Gustavo Gili.
Negreira, E. V. (2019). El color en la imagen: una relación del pasado - presente y futuro. Cuadernos Del Centro De Estudios De Diseño Y Comunicación, (54), 177 a 194. https://doi.org/10.18682/cdc.vi54.1324 DOI: https://doi.org/10.18682/cdc.vi54.1324
Pablo Delgado, C. V. (2018). Don’t throw away your printed books: A meta-analysis on the effects on reading media on reading comprehension. Educational Research Review, 23-38. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.09.003 DOI: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.09.003
Pérez, M. Á. (2012). Estrategias de comunicación en redes sociales. Gedisa.
Rodrich Portugal, R. . (2022). Fundamentos de la Comunicación Institucional: una aproximación histórica y conceptual de la profesión. Revista De Comunicación, 11(1), 212–234. Recuperado a partir de https://revistadecomunicacion.com/article/view/2763.
Rodrich Portugal, R. . (2022). Fundamentos de la Comunicación Institucional: una aproximación histórica y conceptual de la profesión. Revista De Comunicación, 11(1), 212–234. Recuperado a partir de https://revistadecomunicacion.com/article/view/2763
Peiró, J. M. (1995). Psicología de la organización. Vol I. UNED.
Rick Levine, C. L. (2001). En The Cluetrain Manifesto: The End of Business as Usual (pág. 30). Basic Books.
Stuart Albert, D. A. (1985). ORGANIZATIONAL IDENTITY. En Research in Organizational Behavior, volume 7 (págs. 263-295). Haas School of Bussinees, Universidad de California.
Yuste, B. (2010). Twitter, el nuevo aliado del periodista. Cuadernos de Periodistas, nº 86., 86-90.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.