How can we improve heritage communication?
Sector's Solutions and future
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3559Keywords:
Communication, Heritage, Problems, Improvements, Trends, Tourism, Delphi MethodAbstract
It analyses problems, solutions and future lines of action in the management of the communication of Andalusian heritage recognised by UNESCO in its heritage lists and of heritage in general. The Delphi Method was used as a research technique with people with three different profiles: leaders or members of organisations linked to heritage, researchers and professionals from the heritage sector. The need to improve coordination and collaboration between those in charge of heritage assets and to implement strategic management and communication plans are the main conclusions.
Downloads
References
Almansa, A. (2004). Historia de los gabinetes de comunicación en España. Historia y Comunicación Social, 9, 5-21. https://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/HICS0404110005A
Asociación de Directivos de Comunicación (2022). El Estado de la Comunicación en España (ECE 21-22). https://www.dircom.org/publicaciones-dircom/
Blanco, M. (2016). El Patrimonio Mundial como Producto Turístico. Estudio de Caso y Análisis comparativo desde la Comunicación Estratégica. Universidad Rey Juan Carlos.
Castillo, A. (2010). Introducción a las Relaciones Públicas. Instituto de Investigación en Relaciones Públicas (IIRP). https://www.uma.es/media/files/libropr_1.pdf
Compte-Pujol, M. (2016). La estrategia de comunicación del patrimonio desde la comunicación corporativa y las relaciones públicas. Análisis de un caso: el Patrimonio de la Humanidad de la UNESCO en España. Universidad Ramon Llull. Facultad de Comunicación y Relaciones Internacionales Blanquerna. http://www.tdx.cat/handle/10803/400386
Dávila Lorenzo, M. (2018). Modelo de gestión de comunicación pública del patrimonio para la oficina del conservador de la ciudad de Cienfuegos. Universidad de La Habana - Facultad de Comunicación.
Fernández-Souto, A. B., Puentes-Rivera, I., & Vázquez-Gestal, M. (2019). Gestión y profesionalización de las relaciones públicas en las diputaciones provinciales y forales. Gestión y Política Pública, 28(2), 541-568. https://doi.org/10.29265/gypp.v28i2.629 DOI: https://doi.org/10.29265/gypp.v28i2.629
Lara de Vicente, F., & López-Guzmán, T. J. (2004). El turismo como motor de desarrollo económico en ciudades patrimonio de la humanidad. PASOS - Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 2(2), 243-256. http://www.pasosonline.org/Publicados/7309special/PASOS18.pdf#page=47 DOI: https://doi.org/10.25145/j.pasos.2004.02.019
Rodríguez-López, M., Almansa-Martínez, A., & Castillo-Esparcia, A. (2021). La gestión de la comunicación de bienes reconocidos por UNESCO en Andalucía. En E. Sánchez, C. Toural, y I. Puentes (Eds.), Viajar entre lo virtual y lo real. Media XXI. https://www.researchgate.net/publication/360066314_Viajar_entre_lo_Virtual_y_lo_Real
UNESCO (s. f.). Las listas del PCI y el Registro de Buenas Prácticas de Salvaguardia. https://ich.unesco.org/es/listas
UNESCO World Heritage Centre (s. f.). World Heritage List. http://whc.unesco.org/en/list/
Xifra, J. (2007). Técnicas de las Relaciones Públicas. UOC.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.