The Gender Inequality in Television: Women in the new Formats of Telereality

Authors

  • Luis Miguel López Ortiz Canal Extremadura TV

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v3.491

Keywords:

Television, Women, Gender, Equality, TV Program, Programming, Telereality, Reality -Show, Language, Mul-tiscreen, Feminism, Androcentrism, Sexism

Abstract

The research analyzes the image of women in a specific television program as an example of inequality in all areas, not just communicational, but educational, economical, social and structural. The study of a television format shows the communicational discrimination under the presence of an androcentric and sexist language that categorizes a typology of women with the objective consequences of gender inequality between the sexes.

Downloads

Download data is not yet available.

Global Statistics ℹ️

Cumulative totals since publication
1957
Views
5279
Downloads
7236
Total

References

Arana, E. (2001). Estrategias de programación televisiva. Madrid, España: Síntesis.

Galán, E. (2007). La imagen social de la mujer en las series de ficción. Cáceres, España: Universidad de Extremadura, Servicio de publicaciones.

García, I. y Freire, E. (2000). Gran Hermano. El libro. Los secretos de un programa que ha hecho historia. Barcelona, España: Planeta.

Gila, J. y Guil, A. (1999). La mujer actual en los medios de comunicación: estereotipos cinemiicos. Juana Gila y Anana Guil Sevilla. Comuncar, 12. Pag 90. a la cantidad de avances sigue siendo nicaci pese a que la legistatográficos. Huelva, España: Revista Comunicar.

González, J.J. (2002). Derecho de la comunicación. Barcelona, España: Códigos Ariel.

Imbert, G. (2003). El zoo visual. De la televisión espectacular a la televisión especular. Barcelona, España: Gedisa.

Imbert, G. (2008). Bienvenido al desierto de lo hiperreal. El País, 1 de noviembre de 2008. Disponible en http://elpais.com/diario/2008/11/01/opinion/1225494004_850215.html (Consulta: 13 de mayo de 2013).

Piñeiro, M. T. (2011). Nuevos contenidos en comunicación a partir de las EEES. Madrid, España: Visión libros.

Siles, B. (2005). La mirada de la mujer y la mujer mirada. En torno al cine de Pilar Moró. Revista Razón y Palabra, 46. Disponible en http://www.razonypalabra.org.mx/anteriores/n46/bsiles.html (Consulta: 14 de febrero de 2013).

Suárez, J. C. (2007). Estereotipos de la mujer en Comunicación. Mujeres en red, 13 de noviembre de 2007. Disponible en www.nodo50.org/mujeresred/IMG/pdf/estereotipos.pdf (Consulta: 21 de febrero de 2013).

Velarde, O (1997). Nuevos tratamientos narrativos en la televisión: los realities show. Zacatecas, México: Universidad autónoma de Zacatecas: Congreso internacional de lenguas modernas.

Zweig, S. (2000). Novela de ajedrez. Madrid, España: El Acantilado.

Published

2016-04-04

How to Cite

López Ortiz, L. M. (2016). The Gender Inequality in Television: Women in the new Formats of Telereality. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 3(1), 31–43. https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v3.491

Issue

Section

Research articles