The Gender Inequality in Television: Women in the new Formats of Telereality

Authors

  • Luis Miguel López Ortiz Canal Extremadura TV

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v3.491

Keywords:

Television, Women, Gender, Equality, TV Program, Programming, Telereality, Reality -Show, Language, Mul-tiscreen, Feminism, Androcentrism, Sexism

Abstract

The research analyzes the image of women in a specific television program as an example of inequality in all areas, not just communicational, but educational, economical, social and structural. The study of a television format shows the communicational discrimination under the presence of an androcentric and sexist language that categorizes a typology of women with the objective consequences of gender inequality between the sexes.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arana, E. (2001). Estrategias de programación televisiva. Madrid, España: Síntesis.

Galán, E. (2007). La imagen social de la mujer en las series de ficción. Cáceres, España: Universidad de Extremadura, Servicio de publicaciones.

García, I. y Freire, E. (2000). Gran Hermano. El libro. Los secretos de un programa que ha hecho historia. Barcelona, España: Planeta.

Gila, J. y Guil, A. (1999). La mujer actual en los medios de comunicación: estereotipos cinemiicos. Juana Gila y Anana Guil Sevilla. Comuncar, 12. Pag 90. a la cantidad de avances sigue siendo nicaci pese a que la legistatográficos. Huelva, España: Revista Comunicar.

González, J.J. (2002). Derecho de la comunicación. Barcelona, España: Códigos Ariel.

Imbert, G. (2003). El zoo visual. De la televisión espectacular a la televisión especular. Barcelona, España: Gedisa.

Imbert, G. (2008). Bienvenido al desierto de lo hiperreal. El País, 1 de noviembre de 2008. Disponible en http://elpais.com/diario/2008/11/01/opinion/1225494004_850215.html (Consulta: 13 de mayo de 2013).

Piñeiro, M. T. (2011). Nuevos contenidos en comunicación a partir de las EEES. Madrid, España: Visión libros.

Siles, B. (2005). La mirada de la mujer y la mujer mirada. En torno al cine de Pilar Moró. Revista Razón y Palabra, 46. Disponible en http://www.razonypalabra.org.mx/anteriores/n46/bsiles.html (Consulta: 14 de febrero de 2013).

Suárez, J. C. (2007). Estereotipos de la mujer en Comunicación. Mujeres en red, 13 de noviembre de 2007. Disponible en www.nodo50.org/mujeresred/IMG/pdf/estereotipos.pdf (Consulta: 21 de febrero de 2013).

Velarde, O (1997). Nuevos tratamientos narrativos en la televisión: los realities show. Zacatecas, México: Universidad autónoma de Zacatecas: Congreso internacional de lenguas modernas.

Zweig, S. (2000). Novela de ajedrez. Madrid, España: El Acantilado.

Published

2016-04-04

How to Cite

López Ortiz, L. M. (2016). The Gender Inequality in Television: Women in the new Formats of Telereality. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 3(1), 31–43. https://doi.org/10.37467/gka-revvisual.v3.491

Issue

Section

Research articles