Digital radio, a learning dynamic for social communicators at the University of Guayaquil

Authors

  • Antonia Lorena Alarcón Quiñónez Universidad de Guayaquil

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4575

Keywords:

Practices, Listener, Digital radio, Teaching, Learning

Abstract

Digital platforms have become a priority in the development of communication, being vital for traditional media to offer a service that allows access to their content at any time, day or place, even allowing them to create a close connection with the public. Radio "La U Online" is a format that appears as the vanguard of digital communication at the University of Guayaquil, based on the academic project of the faculty of social communication. The intention of the communication career is to create this resource for practices pre-professional training of students, interacting with all the academic units of the university.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castillo-Yépez, C. (2019). Entornos digitales y credibilidad en los medios en época de la posverdad. INNOVA Research Journal. Año 3, n°4, pp. 90-101. DOI: https://doi.org/10.33890/innova.v4.n2.2019.943

Chaves-Gil, J. I. (2020). Las radios comunitarias, otra comunicación socialmente rentable. El caso de cuatro emisoras de Bogotá. Revista de Ciencias de la Comunicación e Información, 24(2), 57-73 http://doi.org/10.35742/rcci.2019.24(2).57-73 DOI: https://doi.org/10.35742/rcci.2019.24(2).57-73

García Avilés, José Alberto (2009). La comunicación ante la convergencia digital: Algunas fortalezas y debilidades. Signo y Pensamiento. Año 12, n°54, pp. 102-113.

González, J. (2018). Convergencia digital y multipantallas: nuevos escenarios y consumos

Martínez-Sala, A.-M., Barrientos-Báez, A. y Caldevilla-Domínguez, D. (2021). Fandom televisivo. Estudio de su impacto en la estrategia de comunicación en redes sociales de Netflix. Revista de Comunicación de la SEECI, 54, 57-80. https://doi.org/10.15198/seeci.2021.54.e689 DOI: https://doi.org/10.15198/seeci.2021.54.e689

Peña, J. (2020). Tesis. Recuperado a partir de http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/49403

Román-San-Miguel, A. y Moreno Espinosa, P. (2022). Redacción periodística en la radio: de la radio convencional al podcasting. 1. Editorial Gedisa. Recuperado de https://elibro.net/en/ereader/uguayaquil/217492?page=163.

Romero L., Rivera D. (2019). La comunicación en el escenario digital. Pearson. https://www.lauenlinea.net

Published

2023-01-30

How to Cite

Alarcón Quiñónez, A. L. . (2023). Digital radio, a learning dynamic for social communicators at the University of Guayaquil. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 13(3), 1–10. https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4575