Audiovisual reality for educational quality in universities

Case study

Authors

  • Francisca Silva Hernández Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4574

Keywords:

Education, Technological tool, Digital media, University, Communication, Technological platform

Abstract

In the transformative and assurance processes in the educational quality of the Universities, it is important to consider aspects that allow the development and increase of the indicators in the educational programs of the Universities. This document describes in particular a case study of a Public University in Mexico, in terms of the insertion and development of actions and strategies of audio visual reality applied to undergraduate and postgraduate educational programs, in dialogue with the academic, research and administrative processes, resulting in a progressive advance that is required.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barros, C., & Barros, R. (2015). Los medios audiovisuales y su influencia en la educación desde alternativas de análisis. Revista Universidad y Sociedad, 7(3), 26-31.

CONACYT. (2022). Reglamento de Becas del Programa de Fomento, Formación y Consolidación de Capital Humano de Alto Nivel. https://bit.ly/3WUXXz4

Cordero, L. F., & Escalante, M. (2018). Uso de los medios audiovisuales y su incidencia en la calidad educativa en el nivel inicial de la Institución Educativa N° 608 Puente Piedra a – Lima - Perú-2013. Revista Igobernanza, 1(2), 17-29. DOI: https://doi.org/10.47865/igob.vol1.2018.21

Doger, J. M. (1994). Medidas para asegurar la calidad en la educación superior: calidad social. https://acortar.link/w4SGxW

Marino, M., Torres, C., & Valdivia, G. (2020). Educación y medios audiovisuales: una reflexión sistémica para su implementación, fortalecimiento y sostenibilidad. Revista Propósitos y Representaciones, 8(11), e438. https://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8n1.438 DOI: https://doi.org/10.20511/pyr2020.v8n1.438

Medina, R., Carcausto, W. H., & Guzmán, E. E. (2022). Aseguramiento de la calidad educativa universitaria en Iberoamérica: tendencias, ausencias y desafíos. Revista Iberoamericana de Educación, 88(1), 33-47. https://doi.org/10.35362/rie8814774 DOI: https://doi.org/10.35362/rie8714774

Sandoval, V., Organista, J., López, M., & Reyes, S. A. (2020). Elaboración de módulos audiovisuales para mejorar las habilidades digitales de estudiantes universitarios. Apertura, 12(2), 36-51. https://doi.org/10.32870/ap.v12n2.1893 DOI: https://doi.org/10.32870/Ap.v12n2.1893

Toscano, M., Aguaded, J. I., Manotas, E. M., & Farias, S. C. (2022). Producción audiovisual universitaria: espacios de innovación docente en Iberoamérica. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 25(1), 41-58. DOI: https://doi.org/10.5944/ried.25.1.30611

Valderrama, C., Ganga, F., & Villegas, F. (2021). Modelo de evaluación de la calidad de los procesos de formación de carreras. Una propuesta para determinar un proceso integrado en la educación universitaria. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores, IX(1), 1-30.

UJAT. (2004). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758

UJAT. (2005). Informe de Actividades. https://cutt.ly/XLL023x

UJAT. (2006). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/13896

UJAT. (2007). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758

UJAT. (2008). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758

UJAT. (2009). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/13885

UJAT. (2010). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/13939

UJAT. (2011). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758

UJAT. (2012). Informe de Actividades. https://cutt.ly/KLL2uJe

UJAT. (2013). Informe de Actividades. https://cutt.ly/BLL2gNs

UJAT. (2014). Informe de Actividades. https://cutt.ly/4LL2lcR

UJAT. (2015). Informe de Actividades. https://cutt.ly/0LL2vh5

UJAT. (2016). Informe de Actividades. https://cutt.ly/QLL2mUr

UJAT. (2017). Informe de Actividades. https://cutt.ly/iLL2Rcw

UJAT. (2018). Informe de Actividades. https://cutt.ly/LLL2OPl

UJAT. (2019). Informe de Actividades. https://cutt.ly/zLL2SnO

UJAT. (2020a). Plan de Desarrollo Institucional. https://cutt.ly/TLL0m2X

UJAT. (2020b). Informe de Actividades. https://cutt.ly/oLL2Ztv

UJAT. (2021). Informe de Actividades. https://cutt.ly/ULL2Gj0

Published

2023-02-01

How to Cite

Silva Hernández, F. (2023). Audiovisual reality for educational quality in universities: Case study. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 13(3), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4574