Audiovisual reality for educational quality in universities
Case study
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v10.4574Keywords:
Education, Technological tool, Digital media, University, Communication, Technological platformAbstract
In the transformative and assurance processes in the educational quality of the Universities, it is important to consider aspects that allow the development and increase of the indicators in the educational programs of the Universities. This document describes in particular a case study of a Public University in Mexico, in terms of the insertion and development of actions and strategies of audio visual reality applied to undergraduate and postgraduate educational programs, in dialogue with the academic, research and administrative processes, resulting in a progressive advance that is required.
Downloads
References
Barros, C., & Barros, R. (2015). Los medios audiovisuales y su influencia en la educación desde alternativas de análisis. Revista Universidad y Sociedad, 7(3), 26-31.
CONACYT. (2022). Reglamento de Becas del Programa de Fomento, Formación y Consolidación de Capital Humano de Alto Nivel. https://bit.ly/3WUXXz4
Cordero, L. F., & Escalante, M. (2018). Uso de los medios audiovisuales y su incidencia en la calidad educativa en el nivel inicial de la Institución Educativa N° 608 Puente Piedra a – Lima - Perú-2013. Revista Igobernanza, 1(2), 17-29. DOI: https://doi.org/10.47865/igob.vol1.2018.21
Doger, J. M. (1994). Medidas para asegurar la calidad en la educación superior: calidad social. https://acortar.link/w4SGxW
Marino, M., Torres, C., & Valdivia, G. (2020). Educación y medios audiovisuales: una reflexión sistémica para su implementación, fortalecimiento y sostenibilidad. Revista Propósitos y Representaciones, 8(11), e438. https://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8n1.438 DOI: https://doi.org/10.20511/pyr2020.v8n1.438
Medina, R., Carcausto, W. H., & Guzmán, E. E. (2022). Aseguramiento de la calidad educativa universitaria en Iberoamérica: tendencias, ausencias y desafíos. Revista Iberoamericana de Educación, 88(1), 33-47. https://doi.org/10.35362/rie8814774 DOI: https://doi.org/10.35362/rie8714774
Sandoval, V., Organista, J., López, M., & Reyes, S. A. (2020). Elaboración de módulos audiovisuales para mejorar las habilidades digitales de estudiantes universitarios. Apertura, 12(2), 36-51. https://doi.org/10.32870/ap.v12n2.1893 DOI: https://doi.org/10.32870/Ap.v12n2.1893
Toscano, M., Aguaded, J. I., Manotas, E. M., & Farias, S. C. (2022). Producción audiovisual universitaria: espacios de innovación docente en Iberoamérica. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 25(1), 41-58. DOI: https://doi.org/10.5944/ried.25.1.30611
Valderrama, C., Ganga, F., & Villegas, F. (2021). Modelo de evaluación de la calidad de los procesos de formación de carreras. Una propuesta para determinar un proceso integrado en la educación universitaria. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores, IX(1), 1-30.
UJAT. (2004). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758
UJAT. (2005). Informe de Actividades. https://cutt.ly/XLL023x
UJAT. (2006). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/13896
UJAT. (2007). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758
UJAT. (2008). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758
UJAT. (2009). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/13885
UJAT. (2010). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/13939
UJAT. (2011). Informe de Actividades. https://www.ujat.mx/rectoria/21758
UJAT. (2012). Informe de Actividades. https://cutt.ly/KLL2uJe
UJAT. (2013). Informe de Actividades. https://cutt.ly/BLL2gNs
UJAT. (2014). Informe de Actividades. https://cutt.ly/4LL2lcR
UJAT. (2015). Informe de Actividades. https://cutt.ly/0LL2vh5
UJAT. (2016). Informe de Actividades. https://cutt.ly/QLL2mUr
UJAT. (2017). Informe de Actividades. https://cutt.ly/iLL2Rcw
UJAT. (2018). Informe de Actividades. https://cutt.ly/LLL2OPl
UJAT. (2019). Informe de Actividades. https://cutt.ly/zLL2SnO
UJAT. (2020a). Plan de Desarrollo Institucional. https://cutt.ly/TLL0m2X
UJAT. (2020b). Informe de Actividades. https://cutt.ly/oLL2Ztv
UJAT. (2021). Informe de Actividades. https://cutt.ly/ULL2Gj0
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.