Netflix incorporates advertising into its business model
Pre-roll and the alliance with Microsoft as a solution to its stock market debacle
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3692Keywords:
Netflix, Streaming, Advertising, Business model, Cinema, Television, SVODAbstract
Netflix lost 1,170,000 subscribers and tens of millions of dollars in the stock market in the first half of 2022, when it expected an increase of 2.5 million subscribers in the first quarter of the year and a plunge of two million in the second half. This stock market debacle has led the company to adapt its business model by scheduling the launch of a cheaper subscription with digital advertising with Microsoft, with which it hopes to recover one million subscribers between July and September 2022.
This article looks at the advertising alternatives Netflix can use.
Downloads
References
A. F. (2022). Netflix y Microsoft se alían para una oferta lowcost con anuncios. Expansión, 15 julio, p. 10.A. F. (2022). Netflix pierde un millón de abonados. Expansión. 20 julio, p. 10.Aguilar, Arturo (2018), “Netflix vs Cannes: ¿La muerte del cine?”, en Gatopardo, 13 de abril de 2018, México, disponible en: https://gatopardo.com/arte-y-cultura/netflix-vscannes-cine-streaming/Aluma Insights (2022). Reactions Vary to Netflix Charging $3/month for Out of Home Users (notade investigación). https://www.alumainsights.com/24537-2/ANDA (Asociación Nacional de Avisadores de Chile) (2022). ¿Qué son los anuncios pre-roll, mid-roll y post-roll y cómo se utilizan?https://www.anda.cl/que-son-los-anuncios-pre-roll-mid-roll-y-post-roll-y-como-se-utilizan/Arrillaga, J. (2022). El mercado publicitario crecerá un8% en 2022 hasta los 6.538 millones. El Economista, 29 marzo, p. 22.Baraybar, A. 2006. Marketing en televisión. Fragua. Madrid.Bonilla, E. & Jauregui, A. (2020). La industria del cine vs Netflix. Un acercamiento a las nuevas dinámicas de distribución y producción cinematográfica. La Colmena.https://lacolmena.uaemex.mx/article/view/14524Brancato, C., Bernard, C., Miro, D., O‘Connell, K.et al. (Productores Ejecutivos). (2015-2017). Narcos. [Serie de Televisión]. Gaumont International Television/ Netflix.Corredoira, L.&Grossocordón, C. (2021) Las plataformas digitales como instrumento de transmisión de la cultura audiovisual en la actualidad. New “windows” for EU audiovisual content. https://n9.cl/rrd0bCrua, C. (2016). Campañas Pre-Roll en YouTube: qué son y casos de éxito. IEB School. https://www.iebschool.com/blog/campanas-pre-roll-en-youtube-que-son-y-casos-de-exito-seo-sem/Cuevas, A. (1999): Economía cinematográfica: producción y el comercio de películas. Imaginográfico. DeMonaco, J. (2013). The Purge. [Película]. Universal Pictures/ Blumhouse Productions/ Platinum Dunes / Why Not Productions.Derrickson, S. (Director) (2012). Sinister. [Película]. Automatik Entertainment / Blumhouse Productions / Alliance Films / IM Global / Alliance Films / Summit Entertainment.Dircomfidencial.com (2022).Netflix escoge a Microsoft como socio tecnológico y comercial para su nueva modalidad con anuncios. 13 julio. https://bit.ly/3yPjeyDEl Confidencial (2016).Indignación por el cartel de Narcos sobre la blanca Navidad. https://bit.ly/3PAzoCO Ellison, M., Naegle, S, Krug, A, Goldberg, E. et al. (Productores Ejecutivos). (2022). Pam& Tommy. [Serie de Televisión]. Annapurna Pictures /Limelight / Point Grey Pictures.El Mundo (2022). Netflix pondrá anuncios a principios de 2023. 21 julio, p. 26.Expansión (2022). Un 2022 negro para el entretenimiento. 12 mayo, pp. 1-4 y 5.Expansión (2021). Netflix, Disney y sus rivales invertirán 100.000 millones. 30 diciembre.Feige, K., D‘Esposito, L, Alonso, V, Moore, N, Skogland, K, Spellman, M. (Productores ejecutivos) (2021). The Falcon and the Winter Soldier [Serie de Televisión]. Marvel Studios.Feige, K., D‘Esposito, L., Alonso, V., Broussard, B., Herron, K., Hiddleston, T. y Waldron, M. (Productores ejecutivos). (2021). Loki. [Serie de Televisión]. Marvel Studios.Feige K., D‘Esposito, L., Alonso Matt, V. y JacSchaeffer, S. (Productores ejecutivos). (2021). WandaVision. [Serie de Televisión]. Marvel Studios.Fernández, E. (2022). El vuelco de Netflix, con Microsoft. El Mundo,15 julio 2022, p.32.Fincher, D. (Director). (2020). Mank. [Película]. Netflix.Herron, K., Hiddleston, T., Moorhead, A. & Waldron, M. (Productores ejecutivos). (2021). Loki. [Serie de Televisión]. Marvel Studios.Jiménez, M. & Peralta, L. A., (2022). Netflix se alía con Microsoft para lanzar su modelo de suscripción con publicidad. Cinco días, 15 julio, p. 10.Jiménez, M. (2022). Netflix busca el favor del mercado con su servicio con publicidad que estrenará a inicios de 2023. Cinco días. 21 julio, pp. 1 y 6.Juste, M. (2022). La crisis de Netflix se propaga al resto de plataformas. Expansión Directivos en verano, 13 julio, 2-3.La Vanguardia Vivir (2022).Netflix planea para finales del 2022 su servicio de streaming con publicidad. 12 mayo, p.9.
Linares, R.et al. (2019).Principios Básicos de la producción audiovisual cinematográfica. Ommpress comunicación.
Medina de la Viña, E. y Moreno, J. (2018). La producción en televisión contexto, herramientas y proceso. Ommpress comunicación.
Mañé, L. (2018). Qué es Pre-roll, Mid-roll y Post-roll: claves para explotar el potencial de los formatos de publicidad en vídeo. Marketing4ecommerce.net. https://tinyurl.com/ynpr7r58
Méndez, M. A. (2022). Se acabó la fiesta del streaming: por qué vas a querer cancelar tu Netflix, HBO o Prime Video. El Confidencial. https://bit.ly/3IIbD9U
Neira, E. (2013).El espectador social: Las redes sociales en la promoción cinematográfica. Editorial UOC.
Neira, E. (2020). StreamingWars. Libros Cúpula.
Nicolaou, A. (2022). Stranger Things frena la fuga de suscriptores de Netflix. Financial Times en Expansión, 21 julio, p. 40.
Noragueda, C. (2017). Los desbarros de Christopher Nolan y compañía contra Netflix.Hipertextual. https://tinyurl.com/yzn5927v
Ortega, E. (2019). Netflix: nuevos modelos de publicidad y marketing para las nuevas audiencias. Ediciones Pirámide.
Peirón, F. (2022). Netflix cae en el segundo trimestre, pero menos de lo que estaba previsto. La Vanguardia, 19 de julio, p. 42.
Pérez, J. (2014). Autopromociones Televisivas en España. Eunsa.
Raimi, S. (Director). (2021). Doctor Strange in the Multiverse of Madness. [Película]. Marvel Studios.
Ruiz, V. H. (2022). Contenido original: La apuesta estratégica de las plataformas de streaming. El caso Netflix en Latinoamérica. URU, Revista de Comunicación y Cultura, (5), 11-30. DOI: https://doi.org/10.32719/26312514.2022.5.2
Scorsese, M. (Director). (2016). The Irishman. [Película]. Netflix/ Sikelia Productions/ Tribeca Productions.
Scott, D. M. (2011). The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, new releases, & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken.
Silva Laughlin, L. (2022). Netflix está lista solo a medias para su nuevo papel con publicidad. Cinco días, 21 de julio, p. 2.
Silvestre, J. (2022).Pam & Tommy toman el centro de Madrid. Fotogramas. https://tinyurl.com/yzbyf34z Sproutsocial. (s.f.). https://sproutsocial.com/es/glossary/midroll/
Vaughn, M. (Director). (2021). The King’s Man. [Película]. Marv Films / 20th Century Studios / Marv Studios
Wang, J. (Director). (2010). Insidious. [Película]. Alliance Films, Blumhouse Productions.
Ximénez de Sandoval, P. (2019)Steven Spielberg carga contra Netflix y reabre el debate sobre el streaming. El País. https://elpais.com/cultura/2019/03/05/actualidad/1551772672_420794.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.