The value of the Social Responsability during the state of alarma
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3640Keywords:
Social Responsibility, Reputation, Communication, Crisis, Corporation, CoronavirusAbstract
Many corporations assumed the role that corresponded to them during the pandemic and, more specifically, during the state of alarm decreed in Spain at the beginning of 2020, in terms of Corporate Social Responsibility. Although there are many who interpret this type of action as voluntary contributions or actions, in reality it is a matter of assuming a series of obligations included in the so called culture standard, which undoubtedly pay considerable dividends to the organization in terms of reputation and image.
Downloads
References
Caldevilla-Domínguez, D., Barrientos-Báez, A., & Fombona-Cadavieco, J. (2020). Evolución de las Relaciones Públicas en España. El Profesional de la Información (EPI), 29(3). DOI: https://doi.org/10.3145/epi.2020.may.05
Casero-Ripollés, A. (2020). Impacto del COVID-19 en el sistema de medios. Consecuencias comunicativas y democráticas del consumo de noticias durante el brote. El Profesional de la Información (EPI), 29(2). DOI: https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v25i1p109-129
Compromiso RSE (28 de abril de 2020). Las empresas se vuelcan ante la pandemia de la Covid-19. https://tinyurl.com/4v3pspvk
Martínez, I. C., & Garrido, A. (2020). La pandemia del coronavirus: estrategias de comunicación de crisis. Más poder local, (41), 12-19.
Solano, L. F. (2018). El papel de las mujeres en el ámbito social en el curso de la historicidad multidisciplinar. En C. del Valle y M. Linares (Eds.). Las expresiones culturales analizadas desde la Universidad (pp. 393-405). Tecnos.
Solano, L. F. (2019). La figura del Compliance Officer, entre el Derecho y la Comunicación, a través de la especialización. En M. I. Huerta, L. Rodrigo y G. Padilla (Eds). Límites en la comunicación actual (pp. 442). Pirámide.
Sorzano Rodríguez, D. M. (2020). La responsabilidad social empresarial: conceptos y pertinencia en tiempos de pandemia. https://repositorio.cetys.mx/handle/60000/915
Vállez, M. & Pérez-Montoro, M. (2020) La comunicación periodística en tiempos de pandemia: análisis del tratamiento de la COVID-19 en la prensa europea. Hipertext.net, 21, 1-13. https://doi.org/10.31009/hipertext.net.2020.i21.01 DOI: https://doi.org/10.31009/hipertext.net.2020.i21.01
Villafañe, J. (2002). Imagen positiva. Gestión estratégica de la imagen de las empresas. Pirámide.
Xifrá, J. (2020) Comunicación corporativa, relaciones públicas y gestión del riesgo reputacional en tiempos de Convid-19. El Profesional de la Información (EPI), 29(2). DOI: https://doi.org/10.3145/epi.2020.mar.20
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.