Organizational communication: Perspective of exponential technologies within exponential organi- zations in Spain
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3619Keywords:
Organizational communication, Exponential technologies, Exponential organizations, Spanish organizations, 6D Model, Interaction, DisruptionAbstract
Communication plays an important role and is the basis that helps to consolidate solid structures in today's disruptive environments. In this research, the perspec- tive of Exponential Technologies in Exponential Organizations was analyzed from the consideration of 200 managers of Spanish companies, verifying that these companies manifest the 6D model of Exponential Technologies and organization- al communication should be improved with such technologies and facilitate the Exponential Organizations efficiently interact with its stakeholders in the Spanish context. In the Spanish Exponential Organizations, they present some disruptive performances.
Downloads
References
Aguado, J. M. (2020). Mediaciones ubicuas: Ecosistema móvil, gestión de identidad y nuevo espacio público.
GEDISA
Astudillo-Pacheco, F., & Palella-Stracuzzi, S. (2021). Las Tecnologías Exponenciales (T2E2) como factor disruptivo para las Organizaciones Exponenciales (EXO): Una aproximación teórica de ecuación multidireccional. Retos y oportunidades para la empresa del siglo XXI: consideraciones desde una perspectiva jurídico empresarial (pp. 225-248). Thompson-Reuter
Balta Peltekoğlu, F., & Demir Askeroğlu, E. (2020). Comunicación interna en el entorno digital: una investigación para las empresas. Turco Diario de Comunicación Investigación. pp. 1-18 - ISSN: 2630-6220 DOI: 10.17829/turcom.693378 DOI: https://doi.org/10.17829/turcom.693378
Balta Peltekoğlu, F. (2018). ¿Qué son las relaciones públicas? . Beta Publications
Berghaus, S., & Back, A. (2016). Stages in Digital Business Transformation: Results of an Empirical Maturity Study.
Mediterranean Conference on Information Systems (MCIS).
Calvo, J. (2020). Viaje al futuro de la empresa. Cómo competir en la era del liderazgo moonshot y las Organizaciones Exponenciales. Libros de Cabecera, S.L.
Cortina de la Concha, G. (2010). La comunicación interna, horizontal, vertical, otras oportunidades. Ponencia 4 de la Jornada para equipos directivos sobre nuevos retos en la función directiva. http://www2.escuelascatolicas.es/formacion/Documents/Juridico_economico/Jornadas%20 2011/LA%20COMUNICACION%20INTERNA,%20HORIZONTAL,%20VERTICAL,%20OTRAS%20 OPORTUNIDADES.pd
Diamandis, P., & Kotler, S. (2013). Abundancia: el futuro es mejor de lo que piensas. Antoni Bosch editor, Diamandis, P., & Kotler, S. (2015). Bold: how to go big, achieve success, and impact the world, Simon & Schuster Ed. Ismail, S., Malone, M., & Geest, Y. (2014). Exponential organizations: Why new organizations are ten times better,
faster, and cheaper than yours (and what to do about it) (1. ed). Diversion Books.
Ismail, S., Malone, M. & Van Geest, Y. (2016). Organizaciones Exponenciales, Bubok Publishing S.L.
Kurzweil, R.,(2014). The age of spiritual machines: when computers exceed human intelligence. Penguin Books. Palella, S., & Martins, F. (2016). Metodología de la investigación cuantitativa. FEDEUPEL
Ramos, L. (2021). Reinvención de las empresas de servicios para ser Organizaciones Exponenciales perdurables y de éxito sostenido. http://hdl.handle.net/10654/39058.
Salvador, Y., Llanes, M., & Suárez, M. A. (2020). Transformación digital en la administración pública: ejes y factores esenciales. Avances, 22(4), 590-602. http://www.ciget.pinar.cu/ojs/index.php/publicaciones/article/ view/573/1635/
Schallmo, D., & Williams, C. (2018). History of Digital Transformation. En D. R. A. Schallmo & C. A. Williams, Digital Transformation Now! (pp. 3-8). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3- 319-72844-5_2 DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-72844-5_2
Schwarzmüller, T., Brosi, P., Duman, D., & Welpe, I. M. (2018). How Does the Digital Transformation Affect Organizations? Key Themes of Change in Work Design and Leadership. Management Revu, 29(2), 114- 138. https://doi.org/10.5771/0935-9915-2018-2-114 DOI: https://doi.org/10.5771/0935-9915-2018-2-114
Véliz, C., (2020) Privacy is power: why and how you should take back control of your data. London: Bantam Press Villoch, N. (2020). El impacto de las tecnologías exponenciales en la comunicación. Compilación: Comunicación
exponencial para un cambio de época. Nº 33 Revista-uno.
Welch, M., & Jackson, P.R. (2007). Repensar la comunicación interna: un enfoque de las partes interesadas.
Comunicaciones corporativas: una revista internacional, 12(2), pp. 177-198.
Woolcott, L. Un., & Unwin, W. R. (1990). Dominar la comunicación empresarial. Macmillan.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.