Strategic communication as a key resource to achieve digital positioning

Case study. Centro de Apoyo en la Crianza y la Maternidad y Paternidad - Acunar

Authors

  • Hugo Jumbo Osorio Universidad Técnica Particular de Loja
  • Cesibel Valdiviezo-Abad Universidad Técnica Particular de Loja
  • Jhoana Córdova Camacho Universidad Técnica Particular de Loja

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3590

Keywords:

Mothers, Breastfeeding, Pregnancy, Birth, Breeding, Strategic communication, Digital communication

Abstract

This article shows a quantitative analysis through two research instruments: web analytics and social network analytics applied to the Center for Parenting and Maternity and Paternity Support -Acunar-, an organization with online presence that focuses on providing advice and support to couples, pregnant women, fathers and mothers of families around the care of children. The main objective of the research was to investigate the communicational situation of Acunar digital environments and to deepen on the platforms used to generate communication with their various audiences.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguilar, J., Cadena, P., De la Cruz, F., Rendón, R., Salinas, E., & Sangerman, D. (2017). Métodos cuantitativos, métodos cualitativos o su combinación en la investigación: un acercamiento en las ciencias sociales. Revista Mexicana de Ciencias Agrícolas, 8, 1603-1617. DOI: https://doi.org/10.29312/remexca.v8i7.515

Alan, D., & Cortez, L. (2018). Procesos y fundamentos de la investigación científica. Editorial Utmach.

Baena, G. (2017). Metodología de la investigación. Grupo Editorial Patria.

Botey, P. (2021). Inbound Cycle. 1 de Julio. Obtenido de: https://bit.ly/2RY98bw

Campos, D. (2015). Plantilla para medir el Engagement en Redes Sociales. 13 de Abril. Obtenido de: https://bit.ly/2Fg6AOB

Cascant, M., & Hueso, A. (2021). Metodología y técnicas cuantitativas de investigación. Editorial Universidad Politécnica de Valencia.

Cebolla, F. (2018). Analítica en Social Media: cómo medir los resultados. 21 de Mayo. Obtenido de: https://bit.ly/3BioIov

Cohen, N., & Gómez, G. (2019). Metodología de la investigación, ¿para qué? Editorial Teseo. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctvxcrxxz

Del Canto, E., & Silva, A. (2013). Metodología cuantitativa: Abordaje desde la complementariedad en ciencias sociales. Revista de Ciencias Sociales (Cr), 3, 25-34. DOI: https://doi.org/10.15517/rcs.v0i141.12479

Escolar, A. (2020). La guía definitiva para el análisis de redes sociales. Obtenido de: https://bit.ly/3S7L0PO

Estrade, J., Hernández, M., & Jordán, D. (2013). Marketing Digital. Marketing Móvil, SEO y Analítica Web. Ediciones Anaya Multimedia.

Galipienso, C. (2016). La importancia de la analítica de redes sociales. 29 de Enero. Obtenido de: https://bit.ly/3vmIpYK

Gascón, G. (2019). Qué es el sitemap.xml para una web. 26 de octubre. Obtenido de: https://bit.ly/3PXDZiS

Gómez, S. (2012). Metodología de la investigación. Red Tercer Milenio.

Guzmán, H., & Herrera, R. (2019). Comunicación Estratégica: Interfaz relacional entre organizaciones y sus stakeholders. Universidad Sergio Arboleda.

Hotmart. (2020). Medio digital: qué es, principales tipos y cómo usarlo. 30 de Septiembre. Obtenido de: https://bit.ly/3z9xkv7

Llonch, J., Rialp, J., & Uribe, F. (2013). El uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing en el desempeño empresarial. Cuadernos de Administración, 205-231.

Mendoza, R. (2021). ¿Qué es el Site Health? y por qué deberías usarlo. 22 de Abril. Obtenido de: https://bit.ly/3vkpC0d

Meyer, J. (2009). Comunicación estratégica: Nuevos horizontes de estudio. Universidad Autónoma del Estado de Puebla.

Navío, M. (2020). Social Media Analytics: todos los KPI para medir las redes sociales. 16 de Marzo. Obtenido de: https://bit.ly/3z9xYJ3

Peral, B. (2016). Analítica web para tu empresa. Obtenido de: https://bit.ly/3zA83LU

Porras, M. (2019). ¿Qué es la analítica web y en qué consiste? ¿Por qué es necesaria? 1 de Febrero. Obtenido de: https://bit.ly/2Dkaioz

Sánchez, A. (2006). Comunicación digital: nuevas posibilidades y rigor. Revista Virtual Universidad Católica del Norte, 2-19.

Scheinsohn, D. (2009). Comunicación estratégica: la opinión pública y el proceso comunicacional. Ediciones Granica.

Uviña, R. (2015). Bibliotecas y analítica web: una cuestión de privacidad. Revista Información, cultura y sociedad, 105-111.

Published

2022-11-07

How to Cite

Jumbo Osorio, H., Valdiviezo-Abad, C., & Córdova Camacho, J. (2022). Strategic communication as a key resource to achieve digital positioning: Case study. Centro de Apoyo en la Crianza y la Maternidad y Paternidad - Acunar. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 10(2), 1–15. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3590