Digital marketing dynamics

Automotive industry strategies

Authors

  • Carmen Bermejo Siller Universidad Rey Juan Carlos

DOI:

https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3580

Keywords:

Automobile marketing, Electric vehicles, Hybrid industry, Carsharing, Social media, Digital marketing, Automotive

Abstract

The sector we cover in this research article is the automotive industry, which has been evolving progressively in recent years. To address the object of study, a bibliographic review has been carried out on the latest trends and paradigms in the automotive industry, new forms of consumption and trends in their use. Following the investigation, it has been possible to establish some conclusions in this time of uncertainty in such sector, establishing a series of trends in terms of the most favourable marketing tools to push demand towards stability.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Casucci, P. (1995). Automoviles de época. Espasa - Calpe, S.A.

Club Marketing Automoción. (2020). Club Marketing Automoción. https://bit.ly/3IPgiH4

CW. (2019). comunica-web. https://bit.ly/3B0iPfy

Deloitte Global. (2020). The Deloitte Global Millennial Survey 2020.

Deloitte Global. (2021). 2021, Deloitte Global Resilience Report.

Ford, H. (1922). Mi vida y mi obra. EEUU: Columbia.

International, SAE. (2016). Taxonomía y definiciones de términos relacionados con los sistemas de automatización de conducción para vehículos de motor en carretera. Madrid.

KPMG. (2019). https://automotive-institute.kpmg.de/GAES2019/.

Menedez Velázquez, A. (2017). Historia del futuro: tecnologías que cambiarán nuestras vidas (Vol. 47). Ediciones Nobel.

Montero, J. (2018). Evolucion del automovi. AutoScot.

Moragues, E. I. C. (2021). La reinvención de la industria del automóvil ante la crisis de la COVID–19.

OCU. (2019). OCU. https://www.ocu.org/coches/coches/informe/carsharing#

Pasion, M. (2013). Motor Pasion.

PWC. (2019). Cinco tendencias que transformaran el sector automotriz. Madrid.

Scheel, J. (1964). Les automobiles du monde entier. Francia: Fernand Nathan.

Smith, A. (2017). Introducción: La revolución no será financiada. En La revolución no se financiará (págs. 1-18). Prensa de la Universidad de Duke.

Viñuela, S. (2011). Sistema Start-Stop, prueba real de ahorro de combustible. Auto Bild, Oct.

XAKATA, (2021). https://bit.ly/3zfnLfi

Wilson, R. (2018). comunica-web. https://bit.ly/3uYIMs4

Published

2022-11-07

How to Cite

Bermejo Siller, C. (2022). Digital marketing dynamics: Automotive industry strategies. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 10(2), 1–11. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3580