Advertising as a documentary source
Industry in Seville in the early 1920s
DOI:
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3569Keywords:
Advertising, Industry, History, Seville, Economy, Document, 1920Abstract
Seville experienced remarkable growth during the first decades of the 20th century, especially in the 1920s due to the celebration of the Ibero-American Exposition of 1929. The infrastructure of the event served as a motor for the development of the local economy, especially the sectors related to the construction. The growth of economic activity is clearly reflected in the appearance of advertisements from factories and workshops that took advantage of the economic boom to promote their products and services.
Our main objective is to determine if the publicity offers us complementary information about the industry of Seville in the early years of 1920.
Downloads
References
Almuedo, J. (1996). Ciudad e industria: Sevilla 1850-1930. Diputación de Sevilla. Servicio de Publicaciones. Arenas, C. (1991). Estructura del empleo industrial en Sevilla en 1921. Historia Contemporánea, 5, 187-202. https://ojs.ehu.eus/index.php/HC/article/view/19313/17410Arenas, C. (1995). Sevilla en el primer tercio del siglo XX, ¿una industrialización imposible? En C. Arenas (ed.), Industria y clases trabajadoras en la Sevilla del siglo XX (pp. 19-35). Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla. https://core.ac.uk/reader/157756690 Arenas, C. (1995). Sevilla y el Estado. Una perspectiva local de la formación del capitalismo en España (1892-1923). Publicaciones de la Universidad de Sevilla. Fundación Fondo de Cultura de Sevilla. Bernal, A. M., & Arenas, C. (1992). Sevilla: el difícil despegue de una ciudad provinciana. En J.L. García Delgado (Ed.) Las ciudades en la modernización de España. Los decenios interseculares. (pp. 265-296). Siglo XXI de España Editores. Doménech, R. (1988). El azulejo sevillano (Segunda época hasta la Exposición de 1929). Rafael Doménech editor. Gómez-Zarzuela, V. (1922). Guía oficial del comercio y de la industria de Sevilla y su provincia. La Andalucía. Pérez Escolano, V. (2017). Aníbal González. Diputación de Sevilla. Servicio de Archivo y Publicaciones. VV.AA. (2021). Monográfico: Documentación Publicitaria. Documentación de las Ciencias de laInformación, 44(2). https://revistas.ucm.es/index.php/DCIN/issue/view/3827
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.