A Boneyard of Data:
Graffiti and Street Art’s Temporalities
DOI:
https://doi.org/10.25765/sauc.v2i2.53Palabras clave:
Instagram, Photography, social media, walls, social network analysis, graffiti, street art, art audiencesResumen
In the era of Instagram, graffiti and street art are increasingly produced as digital objects, shaped by the architecture of digital platforms and the aggregated responses of audiences, transmuted into data. This paper focuses on one aspect of this context: the complex temporal existence of graffiti and street art - their duration, speed and acceleration – across multiple time zones. It asks: how is the consumption of graffiti and street art as digital images affecting its production? Has digital culture accelerated the production of graffiti and street art, driving shorter, faster cycles of repainting, with a greater ephemerality matched by parallel and potentially infinite lives on digital servers and devices? Using data generated over a period of 500 days at a single suburban painting site dubbed ‘the Boneyard’, this paper attempts to track the accelerating rhythms of graffiti in digital culture. It uses a number of methods to map the duration of pieces on walls and their digital echoes, including Photographic recording, data visualisation and social network analysis. Ultimately, this research seeks to extend existing methods of longitudinal analysis and to make a broader argument about the effects of social media on graffiti’s aesthetic features.
Descargas
Estadísticas globales ℹ️
31
Visualizaciones
|
16
Descargas
|
47
Total
|
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor.
- Los autores/as ceden a la revista el derecho de la primera publicación. La revista también posee los derechos de edición.
- Todos los contenidos publicados se regulan mediante una Licencia Atribución/Reconocimiento-SinDerivados 4.0 Internacional. Acceda a la versión informativa y texto legal de la licencia. En virtud de ello, se permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista. Si transforma el material, no podrá distribuir el trabajo modificado.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales), una vez publicado en la revista y citando a la misma ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).