The Institutionalization of Independent Public Art and its Influence on Social Taste
DOI:
https://doi.org/10.25765/sauc.v7i2.396Palabras clave:
Street Art, Public Space, Art Institutions, Street Art ExhibitionsResumen
The present paper deals with the persistent trend of transferring independent, or anonymous, even illegal, public artwork into institutions. From the postmodern era (e.g. artists Keith Haring) to the present (e.g. an artist Banksy, etc.), several significant cases have provided evidence that public art has become popular and sought-after by the audience. Nowadays, in addition to the classical media, the Internet, which has become, so to speak, the ‘voice of the people’, significantly facilitates the massive popularization of independent public art. However, such a demand makes many cultural institutions conceive of dramaturgy accounting for the most significant trends, the primary goal being attracting visitors. This results, among other things, in the formation of the aesthetic taste of the audience or the whole society. The paper seeks answers to these questions: whether or how the authenticity of independent artwork changes when transferred into the institution; how the popularity of public art shapes the dramaturgy of art institutions in Czech and Slovak cultures; how it modifies the aesthetic taste of the wide audience.
Descargas
Estadísticas globales ℹ️
44
Visualizaciones
|
29
Descargas
|
73
Total
|
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor.
- Los autores/as ceden a la revista el derecho de la primera publicación. La revista también posee los derechos de edición.
- Todos los contenidos publicados se regulan mediante una Licencia Atribución/Reconocimiento-SinDerivados 4.0 Internacional. Acceda a la versión informativa y texto legal de la licencia. En virtud de ello, se permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista. Si transforma el material, no podrá distribuir el trabajo modificado.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales), una vez publicado en la revista y citando a la misma ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).