When documenting doesn’t cut it:
Opportunities and alternatives to intangible conservation
DOI:
https://doi.org/10.25765/sauc.v3i1.63Palabras clave:
Urban Art, Contemporary Art, Intangible Conservation, Tangible Conservation, Conservation, RestorationResumen
Conservation of urban art is a subject in vogue in contemporary academic research. It may seem like a new topic of discussion – a new field of understanding – but the preservation of the ideas and forms of urban art practices has certainly been present since the very beginnings of graffiti and street art. Although generally practices related to urban art are considered ephemeral, when an artwork, style or general practice acquires value, conservation is the only way to prolong its idea – its life. The proceedings to allow that statement could be twofold: The first one is using intangible conservation mechanisms as simple as keeping the idea by photographic and video records; promoting spaces for the practices; documentation of styles, forms, ideas, states; developing new researches, and so on. The second, main topic of discussion in this paper, is the application of more intricate mechanisms when wider objectives are presented because of the significant importance of the artwork for the public, based on trying to keep the materiality of the artwork in addition to maintaining its idea. In these cases, tangible conservation mechanisms should be applied. This paper questions the limits of intangible conservation and the possibilities that tangible conservation could offer in the physical and conceptual preservation of the alternative contemporary art practices that involve urban art. Nevertheless, it is not forgotten that the application of conservation-restoration mechanisms could be questioned, so additionally to the alternatives that tangible conservation offers, the criteria used for its general application will be reviewed.
Descargas
Estadísticas globales ℹ️
29
Visualizaciones
|
17
Descargas
|
46
Total
|
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor.
- Los autores/as ceden a la revista el derecho de la primera publicación. La revista también posee los derechos de edición.
- Todos los contenidos publicados se regulan mediante una Licencia Atribución/Reconocimiento-SinDerivados 4.0 Internacional. Acceda a la versión informativa y texto legal de la licencia. En virtud de ello, se permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista. Si transforma el material, no podrá distribuir el trabajo modificado.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales), una vez publicado en la revista y citando a la misma ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).